Translate

Friday, July 14, 2017

God belooft de gebeden voor een leven te beantwoorden



Zorg ervoor dat je karakter vrij is van de liefde van geld, tevreden bent met wat je hebt; Want Hij Zelf heeft gezegd: "Ik zal u nooit verlaten, en ik zal u nooit verwerpen" Hebreeën 13: 5


Toen ik een echt jong kind was, herinner ik me dat ik in de zondagsschoolklasse in de Lutheran Reformation Church van Highway 100 zat te luisteren naar verhalen uit de Bijbel over Jezus. Ik herinner me in mijn kind dat het geloof de hemel als een aparte plek uit de aarde voorstelt en voor het eerst God ziet als iemand die van me hield.

 'S Avonds onthoud ik het nachtelijke gebed te bidden:' Nu leg ik me in slaap, ik bid de Heer, mijn ziel om te behouden, als ik dood moet worden voordat ik wakker word, bid ik de Heer, mijn ziel om te nemen. '

Ik herinner me de Bijbelkampen in deze zelfde kerk en lieve alles te leren over wat ik kon over Jezus.

Ik herinner me toen ik de Westview-basisschool bijwoonde met andere christelijke kinderen buiten het schoolterrein om een ​​middag per week meer te leren over Jezus. Ik was vervuld van ontzag dat Jezus zoveel van me hield dat hij voor mij stierf.

Ik herinner me dat ik Jezus vroeg waarom hij me als kind met gehoorverlies maakte en waarom ik een gehoorapparaat droeg toen ik mijn vrienden zonder die lelijke apparaten kon zien. Jezus heeft mij verzekerd. Hij heeft me zo veel lief gehad als de andere kinderen.

Ik herinner me net zoals ik de 6e klas zondagse schoollessen bij de Reformatie afliep, afscheid nemen van vriendschappen en het maken van nieuwe in een veel grotere, maar dichterbije kerk. Die herfst, ik herinner me beginnen met de bevestigingsklassen. Voor de eerste keer zag ik de huichelarij van andere middelbare schoolers, die er voor hun ouders uit de verplichting lijken te zijn, niet uit liefde voor Jezus. Mijn gebeden zijn verloren in een zee van hypocrisie. Ik was gegooid in een waanzin.

Ik herinner me tijdens deze tijd een gebed bidden die veel verfijnder was. Het voelen dat mijn ouders door moeilijke tijden gaan, heb ik voor hen gebeden. Ik keek mijn moeder in deze tijd in de strijd tegen depressie (ik heb haar niet verbonden met het verliezen van haar moeder tijdens deze periode als mede verantwoordelijk voor haar emoties)

'Beste Jezus, ik bid voor mijn moeder die er verdrietig uitziet en ik bid dat je haar zal troosten. Ik bid voor mijn vader dat je hem zal helpen om voor zijn familie te zorgen. Bedankt, Jezus, voor het sterven aan het kruis voor ons.

Toen ik op de middelbare school ging, was ik weer in de zee van hypocrisie en wanhoop verloren. We mochten de naam van Jezus niet op school noemen, vermoedelijk omdat religie en publieke educatie niet mengen. Mijn hoop was verloren in een zee van veroordeling en woede tegen degene die mij maakte. Mijn wanhoop bereikte het punt waar ik besloot om het hoorapparaat uit te schakelen die ik sinds de kleuterschool droeg. Mijn wereld werd kleiner als ik probeerde te communiceren met een normale gehoorwereld.

Net voordat ik studeerde, nodigde een vriend mij uit hoe ik een persoonlijke relatie met Jezus heb, kan mijn leven radicaal veranderen. Die vrijdagavond ging ik. Ik zag lachende gezichten in een zee van optimisme die ik nog niet eerder gezien had. Ik hoorde mensen zingen en klappen over hun liedjes over deze verlosser. Op het einde vertelde de liedleider zijn getuigenis over deze joodse timmerman die in zijn leven kwam. Hij nodigde ieder van ons uit om te luisteren naar de stem van degene die aan de deur van ons hart klopte. In de stilte van mijn gedachten en met zachte coaching van een van degenen die ik vertrouwde, bidde ik het gebed van verlossing: 'Lieve Jezus, ik weet dat ik een zondaar ben en dat niets dat ik in dit leven kan doen, mijn weg kan verdienen tot Hemel, ik open de deur naar mijn hart en vraagt ​​u om in mijn leven te komen. '

Ik kan het niet uitleggen, maar terugkijken is mijn leven radicaal veranderd vanwege dat gebed. Jezus liet me het vers van Johannes zien over de blinde man, waar zijn ouders werden verteld dat deze man niet geboren was vanwege zonde, maar hij werd zo gemaakt dat de werken van God in hem kunnen worden getoond. Ik zag mezelf zo uniek gemaakt.

In de loop der jaren waren mijn gebeden goed voor de tests, om me te helpen bepalen wat ik met de rest van mijn leven moet doen, waar ik moet werken, wie zou mijn vriend moeten zijn, wat ik op college moet studeren en ik heb gebeden voor mijn Ouders voor hun gezondheid.

Na mijn huwelijk met Linda, badden we voor kinderen en toen God eerbiedigde dat we voor hun gezondheid en voor hun redding bidden. We hebben ervoor gezorgd dat hun geloof zou bloeien door zich te verbinden aan een christelijke kerk die de Heer Jezus liefste met hun hele hart en elke vezel van hun wezen.

Toen het verdriet terugkwam bij ons jongste doorgang, herinnerde ik mijn hartelijke gebed simpelweg: 'Help me alsjeblieft mijn zoon te verhogen tot volwassenheid ongedeerd.' Ik schreef mijn gedachten en gooide alle emoties die ik op papier voelde omdat ik vastbesloten was het trauma niet te laten verliezen van een kind om ons niet te verslaan. Mijn Verlosser vereerde dat gebed door de preken en door vrienden in onze zondagskoolklasse

 Op een bovennatuurlijk niveau voelde ik Jezus de goede herder die zijn armen om ons heen liet en ons voorzichtig door de wanhoop en twijfel leidde. Terwijl ik gemakkelijk zal toegeven dat het verliezen van een kind het moeilijkste was dat ik ooit moest doen als ouder, was er geen twijfel dat God er voor onze familie was elke stap van de weg met ieder van ons geestelijk en emotioneel sterker uitkomen.

Waar is Jezus in je leven? Ik moedig u aan om te doen wat ik deed en ook

No comments:

Post a Comment